16 March, 2009

huh...Manchester_kalah!!!

salam,

posting pada kali ini penuh dengan emosi, kalau aku tak post, mungkin semua akan menganggap aku tak boleh menerima kekalahan yang besar pada liverpool...

Restoran Pelita, Klang :8.30 malam


aku bersama adik ipar aku (adik er) telah pergi ke kedai mamak ni awal-awal, yelah nak choop tempat, memandangkan kat rumah tak feel bila tengok bola apatah lagi melibatkan pasukan top 5 nie...

masa aku sampai...ramai kat sini pakai baju man utd, termasuklah aku hehehe...jadi rasa bangga jugaklah pada awalnya...

1st Half;

awal-awal minit, manchester boleh tahan menyerang dari segenap sudut, tapi tiada penyudah...tetapi lebih kurang minit ke-20 park ji sung di jatuhkan dalam kotak penalti, ramai yang tak pueh hati kata ni bukan penalti, so yang amik penalti mestilah Ronaldo...dan aku yakin gol sebab dia yang amik...golll!!!!

lima minit kemudian, lebih kurang lah....vidic buat masalah, bola yang sepatutnya dia tanduk, tapi dia lepaskan begitu sahaja....weh hang ingat torres tu pemain malaysia ka...aduhhhh...so dengan bergayanya torres sumbat gol!!!

so sekarang 1-1

selepas liverpool score ni manchester still banyak menyerang lagi, namun akibat dek kesilapan yang dilakukan evra dengan menjatuhkan gerrard so penalti untuk liverpool...

aduhh dah 1-2 dah ni.....tapi aku masih bersabar sehinggalah tamat wisel 1st half, aku masih lagi berkeyakinan tinggi mengatakan manchester boleh menang...beb home ni...
masa liverpool score nilah baru aku perasan yang ramai penyokong liverpool dari man utd...ini kerana ramai fan liverpool tak pakai jersi liverpool, so bila mereka leading...haa masa tu lahh aku nampak diaorang ni berjerit sakan...aduhh

2nd half;

masuk 2nd half permainan man utd tak tersusun, kucar-kacir, serang tapi takde penyudah...dalam hati aku dah resah, gelisah, meracau otak dan sebagainya...dan tibalah saat si vidic melakukan kesalahan kali kedua dengan menolak gerrard...dan seterusnya dia kena kad merah...aduhhh...(dalam hati : ko ni memanjang bila lawan yang kuat-kuat asik banyak jer buat salah aduhhh)

so aurelio yang amik dan terus gol pulak tu...aduhh lagi bertambah tensen aku...haa masa ni adik aku eji dan eki memang ada kat depan aku siap joget dan bertepuk tampar...aduhh aku tengok kecik jer diaorang nie hehehehe...sabar-sabar...

dan pada minit-minit last, sekali lagi kesalahan dari o`shea aduhh gol yang ke-4...dan masa ni aku rasa gelap sungguh pemandangan hahahha....dan masa ni jugaklah...sms bertalu-talu masuk dari fan liverpool semestinya, ni yang kelab bukan top-3 pun ada gak sms aku aduhhh...chelsea takpelah top-3 heheheh

soo secara kesimpulannnya aku tak pueh hati dengan game hari tu, tak melawan langsung manchester ni hehehe, tapi yelah dah kalah nak buat macamana dan aku harap pasukan yang kalahkan manchester united akan menerima nasib seperti pasukan yang pernah mengalahkan manchester united dulu...awal-awal season memang dia duk atas beb tapi pada masa sekarang dah bukan top-3...so kalau korang tahu hinta yang aku bagi ni, korang dapat agak pasukan apakah itu, sapa dapat jawab aku tak bagi apa-apa kat korang hehehe

dan last sekali aku harap manchester united diundi lawan dengan liverpool untuk champion league...dan pembalasan dendam kesumat akan dilunaskan pada hari itu..insya ALLAH...

sekian,

3 comments:

nickmenza said...

aku siap tukar tengok akademi fantasia hahaha

syamzari said...

hehehe..dah nak buat mcmana, den lagi lah takkan nak blah terus jer dari kedai mamak tu...nampak sangat nanti hahahha

D.Feasta said...

hehehehehe...
kecik2 je yer nmpk..
hehehe..
tu sbb la liverpool mng..
suporter ramai...

2020 kereta masih bersesak dijalanan!

Sehingga coretan ditulis, kereta masih melalui tol dan tiada yang berterbangan seperti yang digambarkan semasa umurku 10 tahun. Selamat Da...