10 March, 2009

damia_terkoyak_dahi_smbg_2

sambungan siri ke-2...

sampai di rumah zaki
semasa aku memangku damia...aku lihat dahi dia di sebelah kanan terkoyak besar, lebih kurang 1 inci lebih...aku tengok lantai rumah makcik ada darah damia...ishh teruk jugak luka damia dalam hati ku berkata....

wife aku masih menangis teresak-esak mengenangkan nasib damia ni...sambil memangku damia...dia mengomel macam-macam...aku terus senyap....

dalam kereta menuju ke klinik dr quah
aku masih senyap....rasa seperti kereta-kereta kat depan aku ni semua bawak paling lambat pada hari ini...ntahlah...rasa nak potong dan pecut jer terus tapi memandangkan keadaan dalam kereta ni kelam kabut dan damia pun tengah menangis menahan kesakitan (issh kesian damia), jadi aku batalkan niatku untuk memotong semua kereta...takut jadi lagi teruk kalau ikut perasaan hati ni...

"damia sayang, sabar-sabar erk, dah nak sampai dah klinik ni...sabar erk sayang"pujuk aku pada damia sambil pegang tangan dia...
mama masih menangis lagi melihat keadaan damia...

kira-kira 2km nak sampai ke klinik, damia dah berenti nangis, mama tak abis-abis peluk, cium damia nak pujuk dia lah jangan nangis....

dalam klinik
aku terus pangku damia, yelah mama dah tak larat dah tu, nak jalan pun lemah jer...so aku pun terus masuk ke dalam klinik...

"dr quah ada tak, anak saya dahi dia luka, terkoyak"kata aku...
"ada dalam, saya ingat mama dia sakit mata...mata sudah bengkak aaa"kata pembantu klinik tu...
aku pandang ke isteri aku...mata memang dah bengkak kemerahan...macam orang sakit mata...aku jer masih cool walaupun dalam hati rasa nak menangis gak "papa kena cool"...
selepas itu kami 3 beranak meluru masuk ke dalam bilik doktor...

"aiyoo banyak besar ini luka"kata dr quah...
"itulah doktor...besar ni...so macamana"kata aku pulak
"macam nilah, ini baby I tak boleh jahit, sebab nanti dia meronta-ronta, takde orang nak pegang dia masa jahit...so u pegi ke hospital lah...u pegi pantai medical, klang"
"emm wait aaa i tulis dulu letter and u give this letter to them"kata dr quah...

so aku tunggulah dr tulis dulu letter tu...apa yang dia tulis aku tak tahu...tapi yang pasti aku nampak perkataan STICH means jahitlah....berparutlah dahi damia....

"ok u give this letter to pantai, dia orang boleh buat..."
"so doctor, damia ok ker ni"
"ohh dia ok nie...biasalah ini budak-budak main-main, tapi luka dia besar dan dalam juga tu, i letak pembalut dululah, takut nanti kotor pulak..."
"ok doc"
bini aku terus senyap....masa doctor nak letak pembalut tu, damia apa lagi...

"huaaa...huaa....huaaa"nangis takut kat doktor....siap pembantu dia pujuk damia...
"baby jangan nangis...no pim...pin...no pim...pin"pujuk pembantu tu...
aku duk pikir amendelah dia pujuk ni...nak ketawa masa tu tapi tahan jelah hehehe...

so kitaorang lepas doc letak pembalut tu kat dahi damia...terus ke pantai medical center...

dalam kereta menuju ke pantai...

ahhhhh sambung lagi hehehe ke bahagian ke-3 hehehe

sekian,

2 comments:

♥♥relyza♥♥ said...

sambung lg ke??
saspen je

nickmenza said...

wo, moga selamat semuanya

2020 kereta masih bersesak dijalanan!

Sehingga coretan ditulis, kereta masih melalui tol dan tiada yang berterbangan seperti yang digambarkan semasa umurku 10 tahun. Selamat Da...