21 December, 2009

damia berbahasa indonesia lagi

sabtu, 19hb Disember 2009;

seketika ditengahari yang mendung, gua dan keluarga tengah membaham lauk tengahari yang dimasak special oleh mama;

gua : damia air dah abih ni, gi amik kat mama kat dapur tu
damia : enggggak, udahhh abissss
gua : haa dah tambah satu perkataan lagi, aduhh
mama : nanti saya bagitahu kat bibik kurangkan menggunakan perkataan indonesia
gua : boleh ker ma macam tu...rasanya payah sikit kot

jadi apa pandangan korang, adakah perlu gua biarkan sahaja situasi ini supaya perbendaharaan kata anak gua makin banyak atau gua kena buat sesuatu...

No comments:

2020 kereta masih bersesak dijalanan!

Sehingga coretan ditulis, kereta masih melalui tol dan tiada yang berterbangan seperti yang digambarkan semasa umurku 10 tahun. Selamat Da...