06 April, 2013

Terima Kasih ALLAH

Dengan Nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang,
Assalamualaikum,

Insya Allah aku akan berangkat untuk menunaikan umrah pada 09-April-2013 nanti. Aku harapkan segala yang terbaik dan diberikan kesihatan dalam menunaikan ibadah padaNya nanti. Terima kasih ALLAH

Maaf lama aku tidak menulis, mungkin semenjak 1-2 tahun ini sangat sibuk dengan tugasan untuk memberi makan sedikit sebanyak kepada keluarga yang tercinta. Terima kasih ALLAH

Tahun 2013, damia dah 6 tahun, danish dah 4 tahun, cepat masa berlalu, rasanya seperti semalam aku baru menyambut kelahiran mereka dengan penuh darah ditangan. Moga anak-anakku menjadi anak yang soleh dan solehah yang sentiasa mendoakan kepada ku dan pegawai bankku. Terima kasih ALLAH
seronok!!!

Damia, banyak dia telah belajar, dari PASTI hingga ke Genius Aulad, alhamdulillah sekarang dah boleh membaca buku, suratkhabar, majalah dan sebagainya yang dia akan ambil dan baca. Bukan setakat bahasa melayu dan bahasa inggeris, malah sekarang ni dah baca Al-quran besar. Terima kasih ALLAH dan terima kasih mak kerana setiap petang ajar ngaji anak sulungku ini.
Terima Kasih ALLAH

Danish, hehe betul orang tua-tua selalu kata anak yang kedua ini berlainan, tapi insya ALLAH jika persekitaran sekeliling banyak membantu dalam pembesaran dia, dengan izin ALLAH dia akan berjaya dan kuat. Alhamdulillah tahun ini aku dan pegawai bank dah hantar dia ke PASTI. Tapi...biasalah budak 4 tahun banyak main daripada belajar, jika ada aktiviti mewarna dia buat tapi tak abis. Allahu Akhbar, tapi dah boleh syahadah, boleh mengaji, berdoa, membilang, menulis, ahh sebagainya apa yang dia belajar di PASTI. Moga dia menjadi seperti ulama terkenal Tukri - Badiuzzaman Said Nursi. Terima kasih ALLAH dan terima kasih tenaga pengajar PASTI

hmm entah kenapa hari ini aku teringat untuk menulis semula, moga ianya menjadi istiqamah pada diriku, wooii aku lupa, hari ni masuk hari yang ke-360 aku dah berhenti dari menghisap asap tembakau!!!, Alhamdulillah, terima kasih ALLAH 

No comments:

2020 kereta masih bersesak dijalanan!

Sehingga coretan ditulis, kereta masih melalui tol dan tiada yang berterbangan seperti yang digambarkan semasa umurku 10 tahun. Selamat Da...