08 April, 2013

Danish bersukan lagi

Assalamualaikum,

06 April 2013
10:30 malam

Aku dan danish mencari kasut sukan untuknya berlari-lari esok hari di atas padang yang kemungkinan basah sebab sekarang ni tengah hujan lebat (danish kata kalau hujan, ada orang nangis hehe)

Lokasi 1: Tesco Setia Alam

Danish : Haa ni kasut yang danish nak..
Aku : uihh (sambil aku membelek kasut ben10 berwarna hijau). Jap papa telefon mama jap

Aku : tooot...tooot, hai sayang (sebenarnya tak pun, saja menyedapkan cerita), haa ni kasut ben10 warna hijau ni danish nak yang ni, harga dalam RM50


Pegawai Bank : ehh hari tu saya dah bawak dia tengok kasut tu, ishh cuba awak tengok betul-betul kasut tu ada lampu2 kan
Aku : A'ah, ish darat sangat ni, hmm abis dia nak yang ni, takpelah nanti saya tengok dulu macam mana, ok bye, luv u
Pegawai Bank : luv u (semalam kita ada ucap macam ni ke?) sebenarnya dah jadi kebiasaan setelah habis berbicara melalui telefon, aku atau pegawai bank akan ucapkan kata-kata hikmat petala langit (luv u) itu, tapi semlm aku lupa ada ucap ke tak...hehe

Aku: ok danish takde size danish lah, yang ni besar pulak(sambil aku tgk danish tengah memasukkan kakinya yang kecik ke dalam kasut yang memang besar)
Danish: ok lah papa kita cari lain, (fuhhhh selamat), jom kita gi giant pulak, sambil aku berharap giant pun tak tutup lagi pada waktu ini (info:tesco pada hari jumaat hingga ahad tutup pukul 1pagi)
Kami berdua keluar dari tesco sambil melihat pak guard seperti nak halau kami balik hehe

Lokasi 2: Giant
Danish : haa CD Boboboi
Aku : (dalam hati, kenapalah diaorg susun benda ni masa awal-awal nak masuk ke Giant), ok danish nak ke?
Danish : danish nak yang ni sambil tunjuk boboboi Volume11
Aku : alah danish ni nanti kita boleh beli, sekarang ni kita kesuntukan masa kerana hendak membeli kasut sukan, itu lebih penting (entah dia faham ka tidak, sambil melihat papa seperti seorang YB, haha)
Danish : ok (alhamdulillah senang kerja, ini adalah kerana aktiviti basuhan minda telah aku lakukan semasa perjalanan dari tesco ke giant tadi)

Rak Kasut:
Selepas kemenangan haha
Danish : papa tengok tu (sambil menunjukkan kasut ben10 yang sama seperti di tesco tadi)
Aku : alah tak yah lah yang tu, sebab dia ada lampu lah, lagi pun kasut ni berat, nanti esok danish kalah sebab lari lambat
Danish : ok kita cari yang lain lah
Aku : haaa cuba pakai yang ni(sambil danish masukkan kaki dan muat, harga RM20.00, oklah tu). Ok tak yang ni?
Danish : Ok

Sambil berjalan nak ke kaunter bayaran, aku disaman oleh danish;
Lego buatan China
Danish : (matanya melihat rak permainan) nak tu...nak tu...nak tu...(semua dia tunjuk)
Aku : hmm ok, yang ni tak boleh sebab ada anjing, jadi kita ambil yang ni jelah (lego buatan china). kalau papa beli yang ni, danish boleh main sekali dgn kakak, sian kakak, duduk rumah, kakak kan demam (sambil aku buat suara seperti kakak yang demam)
Danish : ok papa, tapi mainan ini danish yang punya, bukan kakak
Aku : ikut danish lah, jom kita balik

kami pulang dan malam tu aku dan danish tidur lewat, sebab aku kena teman dia buat kereta, ayam, rumah dan sebagainya (lego buatan china) sambil dia memakai kasut sukan yang baru
Alhamdulillah, Terima kasih ALLAH


No comments:

2020 kereta masih bersesak dijalanan!

Sehingga coretan ditulis, kereta masih melalui tol dan tiada yang berterbangan seperti yang digambarkan semasa umurku 10 tahun. Selamat Da...